Utklassning 7-1

Det där var bara en så kallad "chockrubrik" för att locka hit dig som läser! Ursäkta för det, men det funkade ju eller hur? Blir inte något thrashtalk här så om du tänkte läsa det så får du vända dig någon annanstans:)

Jag följde matchen igår via webben, via radion och bilden som skickades ut från Unihoc Arena. Ligger hemma sjukskriven och ska ta det lugnt enligt doktorn, skulle jag nog inte kunna göra på plats. Var svårt även hemma måste jag säga.

Siffrorna talar ju om "utklassning" men det tyckte jag inte, däremot var KAIS Mora bättre igår. Efter andra perioden stod det ju bara 2-0 till KAIS Mora. Sen i tredje ett självmål och 3-0 verkade lite väl tungt för bortalaget. Sen rann det på lite och blev 7-1. Förutom de kanske sista minuterna så är jag ändå impad, Endre ger sig tamejfan inte! :D Det är bra inställning. Men det gjorde ju inte KAIS Mora heller. Pratade med Sara Kristoffersson innan matchen på kaismora.se och då verkade det som de var så jävla taggade inför matchen, och det visade ju sig vara rätt. De är lika taggade inför kvartsfinal 4 kan jag säga.

Falun åkte på pisk igen. IKSU vaknade efter derbyförlusten. Rönnby tog vinst hemma. Inga skrällar någonstans. Förutom i "lokaltidningen" Falu Kuriren. Fick den idag, och tänker återkoppla till det jag skrev förut om att där står det mest om IBF Falun, av förklarliga skäl såklart, Falu Kuriren Arena. Men egentligen, Dalarna är inte så stort, det finns två föreningar som gör bra ifrån sig. Av tre Dalalag som spelade igår var det ett som vann.



Men det är det här man ser i Falu Kuriren. Roligare med nyheter om lag som förlorar?

Förstår ju det, det är ju samma koncern som Mora Tidning, och på måndag kommer Mora Tidningen och där står det förmodligen mer om KAIS Moras vinst.

Men ändå?

Tror inte de som jobbar i Falun vet något om, eller kan, KAIS Mora..

Nu väntar jag in fjärde kvarten på Gotland. Shitpommesfritt, jag väntar mig en spännande match!

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0