Thrashtalk-Endre

Rapport från ankdammen.

Om man inte tror på sitt lag så måste man ju göra någonting. Få andra laget att fokusera på annat än matcherna.

Lägga över pressen, snacka om att det andra laget är favoriter. Det är ju standard för lagen i media, men få gånger förut har det varit så uppenbart och rent ut sagt ....försöker hitta ord...fjantigt..omoget..löjligt..

"STORfavoriterna till SM-Guldet valde oss, KAIS/Mora. Då är det ju kört. Vi har inte en chans. Jag är såå besviken, varför, varför valde dom oss. Nu är det kört. Dom stora favoriterna till SM-guldet. Varför valde dom oss? Tänk alla dessa landslagsspelare. Det kan ju bara gå på ett sätt. Nej, huu det var det värsta som kunde hända. Dom stora favoriterna. Varför?" Göran N på Endres blogg.

M0g1. (Kan du fråga de yngre om vad det betyder sen..) Skräll att innebandyn av vissa ses som oseriös..

"Ikväll lirar Visby Ladies basket i Södervärn igen så vi packar in oss och drar till Slite för träning istället. Faktiskt bra då planen är större. Södervärnshallen är ja SÅ liten, SÅ trång och har SÅ små ytor att det knappt går att spela innebandy. Att något innebandylag någonsin har vunnit en match i Södervärnshallen är ju ett stort mysterium. Hur går det till? Dessutom går det att skylla alla förluster som någonsin dykt upp på att Södervärn är SÅ liten. Visste ni att Sverige åkte ur fotbolls-VM 2002 mot Senegal för att Södervärnshallens golv är för litet? Jävligt tungt. Hade bara Södervärnshallens golv varit av rätta mått hade Anders Svensson satt bollen i kryckan istället för i virket. Ok, nu svävade vi iväg lite. Bra iallafall att träna på lite större golv då KAIS Mora har en plan som en innebandyplan ska vara. Alltid lite svårt det där när man kommer till en fullstor plan och liksom hör eko i tio minuter och springer vilse mellan förlängda mållinjen och mittlinjen. Very much confusing ska ni veta. Men som sagt. Vi åker till Slite och tränar på lite större plan ikväll så det är under kontroll. Vill att det ska vara fredag nu så man kan få dra igång den här cirkusen. Imorgon börjar iallafall resan upp mot Mora och årets första kvartsfinal. Säsongens hittills viktigaste match. Yeah!

/Eva Didriksson #6" På slutspel med Endre bloggen.

Som sagt, tror man inte på sitt lag, måste man snacka om något annat.

Fast, KAIS Mora har ju vunnit i Skithallen. Bara Endre som inte vunnit på ordinarie tid i Unihoc Arena.

Mika Packalén i radio gotland ang kvartsfinalserien och endres hemmamatcher: "om de skyller på båtresan eller hallen eller vad de nu skyller på".

Visste inte att han var Gute. Eller Endrefan. Kanske ska kolla vad det är för odds på kvartsfinalerna.. Antar att han var med för att han är något på Svenska fel? Oj förlåt, Spel.

Vi får se om det blir några Everysportrapporter från Unihoc Arena, känner mig inte helt hundra för att göra det när det betes som det gör från det där hållet, varför då liksom?

Kommentarer
Postat av: Ove

Inte så mycket till trashtalk direkt...däremot är det ett smart och väldigt vanligt sätt för att lägga över pressen på motståndarna. Du behöver inte grina över dom inläggen lilla vän, det är väl kul att några skriver och skapar lite känslor kring matchen. Det är ju ändå SM-slutspel och inte kampen om lågstadiebucklan...

2011-03-11 @ 15:00:53
Postat av: Robert

Jag vet inte om du upprepar min text eller om jag ska beklaga avsaknaden av iq? Jag skriver ju i inlägget att det är standard att lägga över pressen.



Precis! Det är ju faktiskt SM-slutspel, då kan man ju hålla en högre nivå tycker man. Så hälsa att de borde göra som de stora flickorna, hålla sin stora käft och spela om det.



Vill du diskutera vidare? Skriva gärna mailadressen nästa gång! Ha det.

2011-03-11 @ 19:04:42
URL: http://robertsinnebandy.blogg.se/
Postat av: Mie

Helt utanför ditt inlägg Robert, så vore det fantastsikt roligt med liveraportering via everysport. Vi är många som gärna följer med utan möjlighet att vara på plats själva.

Ha det :)

2011-03-13 @ 18:00:40
URL: http://floorballkeeper.blogspot.com
Postat av: Robert

Jag förstår! Säg till om du vet någon som vill rapportera, vi söker rapportörer nämligen så att alla matcher, iaf på hemmaplan, blir rapporterade.



Om jag har hunnit bättra på mig, ligger sjuk, tills på fredag finns chans till everysportrapportering.



Ha det!

2011-03-15 @ 16:25:38
URL: http://robertsinnebandy.blogg.se/
Postat av: Erik

Hej Robert.



Kul med lite känslor, tycker i alla fall jag.

Äntligen säger jag faktiskt till och med.



"Trashtalk" är väl något som är vanligt förekommande både i daminnebandyn och herrinnebandyn. För att inte tala om hockeyslutspelet. På något sätt tycker jag det hör till. Kan man få någon ur balans i motståndarlaget så har det ju fyllt sitt syfte. Eftersom du heter Robert så får vi hoppas att du inte spelar i Kais Mora, men endre-anhängarna fick uppenbarligen dig ur balans. Om än bara i ett blogginlägg. Då jag är en endre-anhängare så kan man bara hoppas att din irritation smittar av sig på spelarna i Mora ikväll, så att dom fokuserar på fel saker.



Må bästa lag vinna ikväll! (ENDRE!)

2011-03-18 @ 10:31:31
Postat av: Robert

Hej Erik!



Ja visst är det roligt med känslor, håller med dig och Gert Fylking, Äntligen!



Hehe, jag kan bara hålla med dig, fast tvärtom. Jag tycker dock man kan hålla det på en viss nivå. Sen har ju mitt inlägg rört upp en del irritation också, annars hade du nog inte kommenterat här. Har du sett något thrastalk från Mora? Förutom mitt då.. Så jag hoppas inte det smittats av sig, dock hoppas jag folks irritation över mina inlägg smittat av sig på ledare och spelare i Endre. Vem vet? :)



Hoppas på en god match med hemmavinst ikväll! :) Och hoppas Endre vant sig lite vid den otroligt normalstora innebandyplanen i Unihoc Arena ;)

2011-03-18 @ 12:54:29
URL: http://robertsinnebandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0