Det händer grejer i Mora

Jajjemen, semifinal för KAIS Mora. En historisk sådan. Var det ens semifinaler 1986? När det senaste SM-guldet togs menar jag. Jag har ingen aning. Jag var för ung då.

Men, läste i Falu Kuriren idag. Det är ju någon annan konstig sport som utövas samtidigt som innebandyn, hockey. Mora IK är väl det laget man tänker på då.

661 åskådare hade letat sig till Unihoc Arena igår. Tror det är rekord? I alla fall för säsongen.

I dagens Falu Kuriren kan man läsa följande som Mora IKs ordförande Torsten Kjellgren sagt: "Vi har en medgångspublik och vinner vi några matcher till så kommer nog publiken tillbaka, tror Kjellgren och tillägger: -I dag konkurrerade vi med innebandyns femte och avgörande kvartsfinal."

Wow. Hockeyn erkänner att Innebandyn slår de på fingrarna när det gäller att locka publik. Det är stort. Hockeyn är ju den stora sporten här i bygden. I snitt brukar det vara ca 380 personer på KAIS Moras hemmamatcher. Vi får hoppas att de ca 300 personerna extra förutom snittet var hockeypublik som nu tycker det är roligare att gå på innebandy.

Det var ju en rätt spännande och bra match vi fick se igår. Understatement.

Endre: Ni gjorde det ändå bra. Faktiskt. Hemmafördelen spelade in i år igen.

Ett grattis mottager jag gärna: http://blogg.innebandymagazinet.se/capello/ Tack Rune!

Och från: http://innebandyenligtmig.blogg.se Tack Ingrid!

Djurgården nästa. Åuhhuhu vad spännande det kommer bli.

"I'm too old for this shit" - Lethal Weapon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0