TV-match - ett bittert inlägg.

Sitter och kollar på KAIS Mora - Caperio Täby.

 

Just nu inför tredje är det 0-9 till gästerna..

 

På nätet, läs fejjan, är det kommentarer som "varför visar man matchen!?" Ja..såna bakåtsträvare inom innebandyn kan man vara utan kanske. En utmanare som tagit platsen efter att Västerås FUCKAT UPP! sin egna förening. Vilka hade Ni velat sett i TV då? Ett västerås som förlöljligar hela innebandyn genom att gå i konkurs?

 Jag kan säga det igen, hade KAIS Mora fått veta, tack SIBF!, i tid att de skulle spela i SSL, då hade KAIS Mora haft sina bästa spelare kvar, och värvat (hem) flera viktiga spelare i andra SSL-lag.. telefonerna gick ändå heta när det väl var klart. Tur för er som fick de duktiga KAIS Mora spelarna att det blev klart så sent som det blev....eller hade spelare från Mora... om man säger lite.

Men varför ska jag hålla försvarstal? Har då sett mycket tråkigare matcher med mer "erfarna" SSL lag. Som spelar väldigt attraktiv innebandy. Ställ upp, bolla mellan backar, slänga in en plånbok, missa mål, jobba hem, andra laget bollar mellan backarna, slänger plånka och så vidare och så vidare. Här blir det i alla fall mål, och det är alltid roligt. Inte i Moraögon sett just nu då.

Nej bevare mig väl för bakåtsträvare som "stängde av teven efter första". Jaha, mindre tittarsiffror för TV4 sport och tillslut så visas ingen innebandy i TV. Jag kan ärligt säga att jag låter teven stå på till och med när det är nåt skittråkigt lag som Mullsjö eller Helsingborg eller nåt. Då skyller jag på er när innebandy inte visas längre. Nej fan syssla med hockey eller nåt annat i så fall. Där är det lika som det alltid varit, och det känns väl tryggt?

Eller ni kanske vill ha en stängd liga? BRA FRAMÅTANDA I DET! Eller var det kanske bättre förr?.. Shit va bitter jag blev. Fan första TV-matchen i Mora och skitstort för föreningen och bygden, innebandy kanske blir ännu större här nu? Nej just ja..Mora är ju inte med i den stängda ligan i så fall.. Vi FÖRSÖKER i alla fall, fanns inte de bästa förutsättningarna.. så är det med den saken. Vad blev det i Dalen - Umeå förresten? 9-1. I TV-matchen... Kul match..inte precis toppinnebandy där heller. Eller Mullsjö - Helsingborg?


Let's just leave it at that...


Blåser det mycket i Unihoc Arena idag? Conny Vesterlunds kommentarer blåser som ett segel i vinden..

"Sjukt dåligt poweplay, sämsta jag sett" "Ja men det här gör de ju riktigt bra Mora" "Klart de skulle ta chansen!"

Kollade första perioden på tv med flickvännen, hennes intresse var inte samma som för mig.

Om ena profilen i rutan:  Flickvän:"Är han gay?" Jag: "Nej?" Flickvän:(tänker efter lite)"har han botox då?"

Haha, fick mig ett gott skratt. Kul att se att inte alla i KAIS Mora viker ner sig, Filip drar en klockren tackling. Utvisning ja, respekt, nej.

Ett bittert inlägg, så kan det bli av negativitet.




Uppdatering, några som stängde av teven, jag kommer ihåg Era namn. När innebandy inte längre visas på teve pga för dåliga tittarsiffror, så tackar jag er inte. Det blev då 1-11. Alltså två mål mer än i Dalen - Umeå City för någon vecka sedan. Inte så stor skillnad, men det var "kvalitetsinnebandy" uppenbarligen då det inte klagades lika mycket. Vet att man inte behöver läsa, men har man läst så kan man ju inte o-läsa. SM-silvermedaljörer mot ett nyuppkommet lag. Men alla lag ska inte få visa upp sig i tv tydligen... Så hur tråkigt var det då? I Moraögon, skittråkigt att det vart så många mål i baken, SKITKUL att få se KAIS Mora i TV! FUCK YEAH! Asfränt! Sen var matchen böljande, KAIS Mora försökte i alla fall, och mer böljande än den mellan Mullsjö och Helsingborg, som var en Sjuuukt tråkig match, speciellt från Helsingborgs sida.


Kommentarer
Postat av: capello

...hej, nej för hård skugga ska absolut inte falla över Mora, men tråkigt att det blir så här när man visar upp det på TV. Men alla vet vad ni gjort, och det är bra, både på herr och damsidan...

ciao

2010-10-19 @ 02:06:30
URL: http://capello.nu/
Postat av: Robert

Ja, fast sån är ju innebandyn.. ena matchen är jämn, andra ojämn.. Jag är bara glad att det visas på tv. Gillade det i ditt inlägg om matchen att Mora måste visa jävlaranamma.. Håller med om det! :)

2010-10-19 @ 12:54:29
URL: http://robertsinnebandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0